Co je Nová šichta?

Program pro odcházející zaměstnance OKD, který nabízí pomocnou ruku
při hledání nového profesního uplatnění.

Aktuality

Po vyřazení z rubání montuje kola

Po vyřazení z rubání montuje kola 1.7.2015

Před půlstoletím začali v Bohumíně produkovat kola a dvojkolí pro železniční osobní i nákladní vlaky, tramvajové soupravy či vozy metra. A když se bezmála po čtvrtstoletí Roman Večerek z Orlové rozloučil se šachtou, hledal uplatnění právě u největšího evropského výrobce tohoto sortimentu, společnosti Bonatrans Group.
„Novou práci mám od jara, ale kola k lokomotivám a vozíkům horizontální důlní dopravy jsem tady ještě neviděl,“ nechal se slyšet Večerek v dílně PMD 3 Montáž VKG + PV. To je ve srozumitelném jazyce provoz, kde s kolegy kompletuje z několika dílů kola pro tramvaje nebo vlaky metra. Pryží odpružená, aby nedělala tolik kraválu.
„Teprve se rozkoukávám, a to doslova. Jednou z největších změn oproti havírně je prostředí – hlavně jeho čistota a světlo. To je po tolika letech v dole s osobní svítilnou nezvyk,“ podotkl s tím, že čtyřsměnný nonstop provoz vyměnil za střídání ranních a odpoledních šichet. Musí si při nich najít čas i na odborné kurzy, nyní prochází jeřábnickým.

Od kombajnu k CNC stroji
„Jsem vyučený automechanik, a kdybych začal pracovat v Bohumíně ihned po škole, nebyl by to takový skok jako po odchodu ze šachty. Důlní provoz se s povrchovými příliš srovnávat nedá, i když mechanizaci máme tady i tam. Takový CNC obráběcí stroj není zase o tolik menší než kombajn,“ líčil Večerek, jenž v OKD skončil po naplnění expozice.
Fárat začínal ve strojním úseku ještě na Dole Doubrava. Pak přešel do rubáňového kolektivu hlavního předáka Josefa Jarmara, před útlumem této šachty se s osádkou přestěhoval na ČSA a do letošního ledna kopal uhlí pod Tadeuszem Szwedou. „Co může dát havíři práce v dole do jiného odvětví? Určitě obezřetný přístup k bezpečnosti!“ nechal se slyšet.
Nový montér pryží odpružených kol do svého pracovního kolektivu teprve zapadá. „Jisté však je, že pociťuji menší riziko. Na šachtu vzpomínám. A na to kolik kluků tam zůstalo,“ zakončil někdejší horník v rubání. Teď patří mezi přibližně tisíc pět set zaměstnanců Bonatrans Group, která dodává výrobky do více než osmdesáti zemí světa.

Bonatrans Group a Nová šichta
Obruče kol pro důlní lokomotivy figurují v sortimentu bohumínské společnosti také a mezi její odběratele patří i bývalá OKD, Doprava, současná skupina AWT. Spolupráci s těžaři rozvíjí Bonatrans Group rovněž prostřednictvím programu Nová šichta. „Z mého pohledu je to aktivita, která naši firmu zajímá, protože je dobře zacílená. Pomáhá lidem z OKD hledat novou práci, a my zase nabídku práce přinášíme. Máme zájem o ty, co se práce nebojí a chtějí pracovat dobře – pro ty vytváříme ve spolupráci s Novou šichtou podmínky. Druhé místo pro Bonatrans Group v soutěži nejlepších zaměstnavatelů pro rok 2015 v kraji dokazuje, že se o své zaměstnance umíme postarat,“ vysvětlovala personální ředitelka Marie Mitzová. Kromě nepostradatelného „chtít“ u uchazečů o místo je podle ní důležitá i zdravotní způsobilost.

 

Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.